دوشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۸

آیا این بار می‎‌توان از میدان انقلاب به خیابان آزادی رسید؟

موسوی تسلیم خامنه‌ای نشد: با آن که از دیشب تلفنی خبر داده بود که تحت‌الحفظ است امروز خبر دیدارش با خامنه‌ای را تیتر یک زده‌اند رسانه‌های حکومت (یعنی برده‌اند اش آن‌جا؛ که ضعف آقا مشخص است) آقا با تأکید بر «لزوم حفظ آرامش و متانت» فرموده اند که «به یاری پروردگار انتخابات با اتقان، صحت و آرامش خوبی برگزار شد» و خب حالا هم «شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پیگیری کنید»! ببخشید اما انگار به کسی تجاوز کنند و بعد بگویند حالا متانت‌ات را حفظ کن وبعد هم که کارشان تمام شد بگویند به یاری پروردگار حال خوبی کردیم و شما همبرو پلیس بیار که البته اون هم شیتیل بگیر خودمه! موسوی هم البته کوتاه نیامده و همین رفتن برای حفظ آرامش را بهانه کرده.

مهدی جامی: «دیدار خامنه ای و موسوی وقتی ارزش سیاسی دارد که تمام بازداشتها متوقف شود و تمام فشارها بر رسانه های مستقل تمام شود و پلیس از خیابانها جمع شود تا بتوان در فضای غیر امنیتی شورای نگهبان را داور کرد. تحت رژیم کودتا نمی توان دل به وعده رسیدگی قانونی بست.»

اصلاً بحث رسیدگی که هیچ، بحث مبارزه ی قانونی هم انحرافی است. کدام قانون؟ قانون ولایت مطلق که پارادوکسیکال است، قانون است برای نفیِ قانون. با کسی که پیشاپیش شرط می کند که من هر وقت خواستم پیمان شکنی می کنم که نمی توان پیمان بست.

در وضعیتی که قانون از خشونت علیه هر شهروندی حمایت می‌کند نکته‌ی مهم مسالمت‌آمیز بودن مبارزه است نه قانونی بودن‌اش.

از داریوش محمدپور، از عماد خاتمی فرزند سید محمد خاتمی: وب سایت خاتمی هک شده بود. پیام دعوت به آرامش جعلی بود. موسوی، خاتمی و کروبی برای جلوگیری از برخورد با مردم راهی میدان انقلاب شده اند.

توئیتر کرباسچی: کرباسچی: امروز ساعت 4در تجمعی آرام و مسالمت آمیز و دور از خشونت در کنار آقای موسوی و کروبی شرکت کنید.

توصیه به شرکت کنندگان در راهپیمایی: با دوستان خود حرکت کنید و از یکدیگر دور نشوید و در صورتی که از آنها خبر نشد مفقود شدن اون را اطلاع دهید. حتما با خود کبریت یا فندک، سیگار جهت برطرف کردن اثرات گاز اشک آور همراه داشته باشید.

‌می‌گویند نفس‌ات از جای گرم در می‌آید. از دور دستی بر آتش داری و مردم را شیر می‌کنی. می‌گویم کاش الان تهران بودم نه پای این قوطی لعنتی. میدان انقلاب با هم فلافل هم می‌خوردیم. من چیزی نمی‌گویم. کسی که شما را دعوت کرده به راهپیمایی خودش راهی است. او را که نمی‌توان گفت از دور دستی بر آتش دارد. خودش وسطِ آتش است.


بیشتر از وضعیتِ فیس بوک و توئیتر این روزها کپی کرده‌ام.

3 comments:

ناشناس گفت...

جمعیت میلیونی از فردوسی تا انقلاب… هیچ کسی شعار نمی دهد. کوچکترین شعاری . با صدای هیس مردم مواجه می شوید. بی سابقه است. جمعیت را بیش از 3 میلیون تخمین می زنند، جمعیت به طرف میدان آزادی در حرکت است. مردم هم را به سکوت دعوت می‌کنند. موسوی در میان جمعیت دیده شده.

ناشناس گفت...

در ميان هزاران تصويري كه در دو روز اخير برادران و خواهران ايراني به جهان مخابره كردند اثري از يك آخوند ديده نشد و اين در حاليست كه اينان خود را مردمي ميدانند و در ٣٠ سال اخير مدعي بودند كه آنها انقلاب ۵٧ را رهبري كردند٠ امروز جوانان عزيز متوجه هستند كه همه تبليقات سي ساله آنها دروغ بوده و اين طايفه فاصد هرگز در كنار مردم نبوده و نخواهند بود٠سوال اينست كه آيا دراين خيل عظيم آخوند مواجب بگير حتي يك نفر پيدا نميشود كه هم صدا با مردم و در كنارآنها باشد؟

Amin گفت...

لطفاً این کامنت تکراری را همه جا نگذارید. عکس آقای کروبی که در تظاهراتِ امروز (چهارشنبه 27 خرداد) از بی بی سی پخش شد. این عکس و این این عکس را هم ببینید.

بايگانی