جمعه، آبان ۰۶، ۱۳۸۴

توضيح فنی!

مشکل پينگ شدن در بلاگ‌رولينگ فنی است؟ آيا مثلا ممکن است تغيير قالب (template) وبلاگ يا افزودن کامنت‌ها باعث پينگ شدن خود به خود در بلاگ‌رولينگ بشود؟ يا پينگ کردنِ چندباره کارِ دوستان و خاله خرس‌هاست؟ به هر صورت از تمام کسانی که چندين بار با پينگ شدن وبلاگ به اينجا آمده‌اند و همان مطالب پيشين را می‌بينند عذر می‌خواهم، و اگر عوامل غيرفنی و انسانی در اين کار دخيل‌اند از آنان تقاضای عاجزانه می‌شود که اين وبلاگ را به حال خود بگذارند.
واقعيت اين است که مطلب قبلی را هم از سر عجله (در عرض پانزده دقيقه!) نوشتم چون وبلاگم پينگ شده بود. از مطلبی که تازه در وبلاگ آقای برجيان خوانده بودم و در ذهنم بود استفاده کردم و می‌بينيد که نوشته‌ی قبل هيچ نکته‌ی تازه‌ای ندارد که قبلاً ديگران بسيار بهتر از من آن را نگفته باشند. با اين حال همسايگان عزيزی (سيبستان، آشپزباشی، سرزمين رؤيايی) شايد چون وصفِ حال بود آن را شايسته‌ی لينک دادن شناختند.
دو نکته‌ی غيرفنی هم به ذهنم می‌رسد:
  • صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد و واکنش‌های ديگران به تنهايی تهران به رتبه‌ی دوم در اخبار اينترنتی ارتقا داده است. در مورد مسأله‌ی اسرائيل قبلاٌ چيزی نوشته‌ام و به گمانم مشکل اصلی همچنان همان است: حکومت ايران اين درگيری را يک مسأله‌ی حيثيتی اسلامی می‌شمرد نه يک مسأله‌ی انسانی و در همين نگاه است که علت اصلی وضعيتِ آن کودکان خردسال آواره و زنان گريان و خانه‌های ويران که هر روز در تلويزيون ايران می‌بينيم (و چيزهايی که نمی‌بينيم مثل بقايای جنازه‌ی انتحاری‌ها و قربانيان‌شان) به نفع عوامل مبهمی چون «عزت مسلمين» ناديده گرفته می‌شود و ادامه‌ی اين وضعيت و «جنگ تا آخرين قطره‌ی خون» روا دانسته می‌شود.
  • اگر اين نوشته‌ی آقای مهاجرانی را تا به حال نخوانده‌ايد بخوانيد که با آن که در رد کينه است اما به طور ناخواسته بر تارِ کينه در دل زخمه می‌زند، و آن چند بيتِ آخر مطلب از نظامی که بسيار زيبا هستند و اميدی را در دل روشن می‌کنند. آيا می‌شود روزی آقای سيد علی خامنه‌ای و آقای سعيد مرتضوی با احترام به جايگاه متهم بيايند و از اتهامات خود در مقابل اکبر گنجی و خانواده‌اش دفاع کنند؟ شايد در چنين وقتی است که می‌توان بخشيد و کينه از دل زدود.

4 comments:

ناشناس گفت...

این پینگ‌ها کار انگلیس‌هاست. منتهی از آستین خرس بیرون آمده‌اند.

ناشناس گفت...

امين عزيز سلام و ممنون از كامنتتان. راستش نمي‌دونم چرا حس كرديد كه كامنت‌هاتون خونده نمي‌شه. من كه هميشه با دقت مي‌خونمش. مطلب شما را هم ديدم و با خيلي‌هاش موافقم. تقريبا دغدغه‌اي مشابه دارم. چيزي كه در بند 2.1.2.2 گفته‌اي در واقع سوالي است كه در رابطه با نوشته من همچنان در ذهنم است. مويد باشي.

ناشناس گفت...

بسم الله
سلام امین آقا
می خواستم سر اون پستی که جواب ایمیلت را داده بودم حلالیت بطلم. خیلی نامردی جوابت را دادم. فکر کنم یک دفعه هم مطلب درست را داد زدم، ولی حالا الآن نمی شه بانو شک می کنه ولی انشاالله یک دفعه یک پست در اون باب که تقریبا با نظر شما یکی است می نویسم!
انشاالله.
یا علی

ناشناس گفت...

good advice,thanx.
I like the font of your weblog.what's the name of it?

بايگانی