جمعه، آبان ۰۵، ۱۳۸۵

ابوذر (2)

دو ماه پيش درباره‌ی ابوذر و موسيقی‌اش نوشتم. خوابگرد و مکابيز عزيز به نوشته لينک دادند، بعضی دوستان قول دادند راهنمايی هنری انجام دهند و جالب‌تر از همه اين بود که آقای مهدی جامی، در آغاز پخش آزمايشی راديو زمانه و در اوجِ کار، به آن نوشته توجه کرد و من را به آقای حسين ستاره از شرکت H&S Media معرفی کرد.

اين شرکت پخش و فروش موسيقی ساخت ايران را در فروشگاه آنلاين iTunes انجام می‌دهد (در سايت Iranian Tunes می‌توانيد مجموعه‌ی کارهايی را ببينيد که از طريق اين شرکت روی iTunes قرار گرفته‌است). ناگفته پيداست که کار چنين شرکتی چقدر می‌تواند برای آهنگ‌سازان مستقل نويدبخش باشد. اين‌جا باز هم سپاس‌گزاری خودم را به همه‌ی اين دوستان اعلام می‌کنم.

آلبوم ابوذر الآن روی iTunes قرار گرفته و قابل خريد و دانلود است.

در اين مدت سعی می‌کردم از طريق سايتی که برای ابوذر درست کرده‌ام بازاريابی کنم. اگرچه طبيعتاً با توجه به ناآگاهی من از موسيقی آن هم از نوع الکترونيک، کار بسيار ناشيانه پيش رفت و عملاً موفقيتی نداشت، اما لااقل باعث شد که يک آهنگ‌ساز حرفه‌ای در وبلاگ‌اش درباره‌ی کار ابوذر بنويسد. اين نوشته طبق معمولِ اين نوشته‌ها از مايه‌ی اصلی «عجب! ايرانی‌ها هم مثل ما هستند» استفاده می‌کند: مايه‌ای که تقريباً در هر برنامه‌ی مستند و گزارشی که از ايران تهيه می‌شود هم ديده می‌شود. موسيقی ابوذر هم چندان به سليقه‌اش خوش نيامده، اما به هر حال اولين معرفی کارِ او از ديدگاه حرفه‌ای است.

يکی از آهنگ‌های آلبوم جديدِ ابوذر را از اين‌جا بشنويد (فقط برای اينترنت سريع).

4 comments:

ناشناس گفت...

سلام . امین اقا این zeno که درblogspot است متعلق به من نیست.

ناشناس گفت...

خوب . می بینیم که جملات قرو قاطی شد . فارسی اش این بود که حقیر در بلاگفا منزل دارد .

ایمان واقفی گفت...

سلام امين عزيز
من فقط ابوذر را يكبار ديدم، اگرچه خيلي وقت پيش بود ولي يادم مي‌آيد كه آن زمان هم از تحليل هاي موسيقي او خوشم آمد. فقط من هميشه فكر مي كردم ابوذر به موسيقي سنتي علاقه دارد. برايم عجيب بود كه اين نوع موسيقي را مي سازد. چند تا از آهنگ‌هايش را هم گوش دادم. چون خيلي علاقه‌اي به اين نوع موسيقي ندارم و راستش آن را نمي فهمم، نظري نمي دهم. به هر حال اميدوارم كارش بگيرد. سايتي كه تو درست كردي را هم ديدم، خوب بود.
راستي اگر با آقا اسماعيل هم صحبت كردي سلام ما را برسان.

ناشناس گفت...

سلام امين
1- من هميشه اي‌ميلم ضعيف بوده‌است!! اي‌ميلت را با تأخير خواندم ومحتواي پاسخ‌هايت به‌نظرم خوب و قانع‌‌كننده آمد، گر چه هنوز فكر‌مي‌كنم اضافه‌كردن موردي چون وبلاگ عاقلانه است چرا كه زمان فقط طول ندارد عمق هم دارد و عمق زماني كه بر وبلاگ گذشته و ماهيت اين رسانه به‌گمانم اهميتش را اثبات‌مي‌كند. اهميت ويژه كتاب عقل سليم تامس پين را نمي‌دانم چيست؟ به هر حال از تأخير در پاسخ معذرت مي‌خواهم. جوابي هم ندادم چون حرف حساب جواب ندارد. (البته بايد از دريافت اي‌ميل خبر مي‌دادم كه كوتاهي كردم)
2- به‌نظر مي‌رسد سر مطلب "بي‌درد مردم ..."كمي دلخور شده‌اي. آره؟ اين هم نظري است خب! البته شايد كلماتم در رساندن مفهوم گنگ بوده‌اند... واقعاً به‌نظر تو اگر كسي دغدغه‌هايش و بيم‌ها و اميدهايش با اكثريت مردم جامعه‌اي متفاوت باشد براي توصيه در مورد سياست‌گذاري‌هاي مطلوب صلاحيت لازم را دارد؟ مثلاً حسين درخشان چه دركي از ابعاد هدايت تحميلي دارد وقتي از حكومت نيمه دموكراتيك ايران و آمريكا سخن مي‌گويد؟ او چه آسيبي از تبعات بلندپروازي‌هاي هسته‌اي مي‌بيند كه آن را توصيه مي‌كند؟ درخشان را مثال زدم اما درناخودآگاه هر انساني منافع و دغدغه‌هاي شخصي‌اش كه از وضعيت اقتصادي، محل زندگي و امثالهم ناشي مي شود به‌طور آگاهانه يا ناخودآگاه بر علايق و سلايق، نيازها و انتظارات و اظهارنظرهايش اثر مي‌گذارد.

بايگانی