پنجشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۵

ابوذر

دو سه روز است که مشغول طراحی و بازاريابی برای يک سايت ساده هستم که دوست عزيزم، ابوذر، ساختن‌اش را به من سپرده. ابوذر نابيناست و در مشهد زندگی می‌کند، و با تمام سختی‌هايی که استفاده از کامپيوتر می‌تواند برای يک نابينا داشته باشد، با درگيری‌های فرهنگی که آهنگ‌ساز بودن در يک خانواده‌ی مذهبی در مشهد ممکن است ايجاد کند، موزيک الکترونيک می‌سازد و بعضی کارهايش به نظر من دست کمی از کارهای رابرت مايلز و ژان ميشل ژار ندارد.

ابوذر زيرِ زمين کار نمی‌کند. در واقع برای آلبوم اول‌اش، «جست‌وجو»، دو سه سال پيش حتی توانست مجوز وزارت ارشاد بگيرد اما ناشرش به اين نتيجه رسيد که «بازار کشش ندارد» و آلبوم ماند روی دست‌اش. در نتيجه آهنگ‌ها را به من سپرد تا بگذارم جايی که مردم مجانی دانلود کنند بلکه کارش شنيده شود. آهنگ‌ها را گذاشتم روی دانلود دات کام و در مدت يک سال که روی اين سايت بوده، آهنگ‌هايش پانزده هزار بار شنيده شده‌اند.

آلبوم جديد ابوذر دو سه هفته‌ای است که به دست من رسيده، شايد بشود اين‌جا منتشرش کرد.

من اصلاً از «صنعت» موسيقی سر در نمی‌آورم، اما فعلاً به ذهن‌ام رسيده که برای بازاريابی و دريافت کمک برای انتشار آلبوم جديد، يک سايت درست کنم. در سايت ابوذر می‌توانيد نمونه کارهايش را بشنويد و آلبوم قبلی را هم دانلود کنيد.

12 comments:

Sima گفت...

امین آقا
ممنون از لینک ابوذر. فقط چون شمامسئول سایت انگلیسی این دوست هستید نکته ای به نظرم رسید. در انگلیس را نمی دانم، اما حرکت معلولین امریکا از کلمه "هندیکپ" استفاده نمی کند به دلایل ریشه تاریخی این کلمه ( گدایی و دست به کلاه بودن). در اینجا از "دیس ایبلد" استفاده می کنند که شاید برای خوانندگان امریکایی سایت انگلیسی زبان مناسب تر باشد. تنها یک پیشنهاد بود.

موفق باشی.فعلاً درازم به کارهای ابوذر گوش می کنم و تا حالاش که خوب بوده.

سیما

ناشناس گفت...

خوبه.
الان منم میرم بدانلودم.
موفق باشی

mohsen گفت...

manam chanta shoo down load kardam. age momkene behtarin kareshoo moarefi kon to on ro ham download konim!!
rasti dastet dard nakone ke vaseye doste nabinat inkaroo kardi

Sibil گفت...

Amin aghaa,
I listened to the music yesterday and I have to admit although I am no fan of electro stuff, this is good stuff…
Now I think you have to change the about section of the website and make it a bit more artsy…have some attitude too. Ageh Behet Bar Nakhoreh, I can write something and if you like it you can use it. You just have to do some good marketing with words for Abouzar’s Music.
I am off o New York and I will write something for you soon.
Eraadat

ناشناس گفت...

http://www.rnib.org.uk/xpedio/groups/public/documents/code/public_rnib003460.hcsp

ناشناس گفت...

sman ba ham ba nazare Sima dar bare estefade z kalame Disable moafegham. bare manfi kalame kam mishe injori va aslan haem ja az in kalame estefade mishe.
nemidonestam hamsharie honarmande inchenini ham inja( to mashahd ) hast. be har hal be onvane ye mashadi age kari az daste ma sakhte hast begid vase komak.

Daryoosh گفت...

به نظرم کار ابوذر خیلی جالب اومد...بدون اینکه معلولیت اونو در نظر بگیریم کارش واقعا فوق العاده ست. بهتون تبریک میگم که بهش کمک می کنین.اگه کمکی از منم برمیاد خوشحال میشم خبرم کنین...راستی لینکتون کردم.

ناشناس گفت...

امين سلام

دستت درد نكنه
به نكته ايي كه خانم سيما فرموده بودند و
ظاهرا اقا يا خانم
Surrealist
نيز تاييد كرده اند توجه كن

عمورضا

ناشناس گفت...

سلام امين آقا

راستش امروز اومدم تو وبلاگ شما كه متوجه چيز غريبي شدم (البته از نظر من ها) و اون هم نبود پيوندها و لينكهاي زياد قبلي شما بود كه من رو با خيلي ها آشنا كرده بود و ابنكه بجاي همه اونها لينك راديو زمانه رو گذاشتيد

مممنون ميشم اگر يك جواب كوچولو به من بديد

مرسي

يكي از دوستاران بي نام و نشان شما

Amin گفت...

دوست بی نام عزيز
توضيح خيلی ساده است: به دليل نقص فنی و کُند بودن سرورهای بلاگ‌رولينگ که بخش «پيوندها»ی اين وبلاگ را ايجاد می‌کند، گاهی اوقات بروزرها (مرورگرهای وب) اين بخش را به دليل زمان طولانی ريسپانس، اصلاً نشان نمی‌دهند. در چنين حالتی، تمام لينک‌های معمولی در قسمت پيوندها که روی بلاگ‌رول هستند ديده نمی‌شوند، اما دو لينک با لوگو به راديوزمانه و هزارتو (که از قبل هم بوده‌اند اما پايين لينک‌های بلاگ‌رول) بالا می‌آيند.
بنابراين، ملاحظه می‌فرماييد که مشکل فنی است.

ناشناس گفت...

also use "myspace", it seems to be very hot among music lovers ...

ناشناس گفت...

من به کارهای ایشان گوش فرا دادم، به عنوان یک تحصیل کرده در رشته موسیقی کلاسیک باید بگویم که کارهای ایشان خوب است، ولی حقیقت اینست که دنیای موسیقی حرفه‌ای دنیای بی‌رحمیست با رقابت‌های بسیار فشرده و رقیبان بسیار زیادی که پیوسته به آنان نیز افزوده می‌شود. در اینجا تنها بهترین‌ها به پیش می‌روند و دیگران را با بی‌رحمی به کنار می‌رانند! با همه‌ی این سخنان من هیچ دلیلی نمی‌بینم که آقای ابوذر نتواند در کارش موفق نشود. به پشتکار، امید و البته استعداد فراوانی نیاز است، که من در کارهای ایشان همه‌ی این عناصر را می‌بینم.
ابوذر گرامی به عنوان یک همکار به شما تبریک می‌گویم، موفق باشید

بايگانی