tag:blogger.com,1999:blog-3655153.post114575082963765097..comments2023-07-24T13:59:54.301+00:00Comments on عنکبوت: آسيبشناسی مفاهمهUnknownnoreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1156412507239601852006-08-24T09:41:00.000+00:002006-08-24T09:41:00.000+00:00اين يادداشتت رو دوباره و چندباره خوندم و متن خلاصه...اين يادداشتت رو دوباره و چندباره خوندم و متن خلاصهاش رو، با حذف بخشهايی که مربوط به وبلاگ میشد پرينت گرفتم تا بين دوستانم در نشريه دانشجويیمون پخش کنم. بیشک، کسانی که مثل تو، در راستای کارهای گروهی و مفاهمه بين افراد گروه مطالعه میکنند، کارشون خيلی دارای ارزشه.<BR/>دغدغه اين روزهای خودم، همين مفاهمه در يک گروهه و اينکه چرا هميشه در ايران، هر جمع و گروهی زود از هم میپاشه و چرا ما توانايی کار شورايی رو نداريم.<BR/>اگر در اين زمينه منبعی سراغ داری، باز هم چون پيشتر، سخاوتمندانه از من دريغ نکن. ياعلیAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1146123570364930152006-04-27T07:39:00.000+00:002006-04-27T07:39:00.000+00:00معتقدان به آزادي مطلق بيان پيشاپيش ناسزاگويي را پذ...معتقدان به آزادي مطلق بيان پيشاپيش ناسزاگويي را پذيرفته اند اگر نه قيد مطلق را براي آزادي بيان نمي آوردند و نيازي هم به آن نبود. مساله اين است که ويسي از آزادي مطلق بيان دفاع نکرده و بر حذف پيام هاي توهين آميز تاکيد داشته است. موضع او درست باشد يا نباشد تفاوتي نمي کند، اما او را مثال براي طرف داران آزادي مطلق بيان آوردن گم راه کننده است. از نظر من کساني که از آزادي مطلق بيان - بدون کم ترين محدوديت حتا منطقي و عقلاني - دفاع مي کنند - که خود من چنان که مي داني از آن دسته ام - پيشاپيش توهين و ناسزا را به عنوان کلمه داراي معنا و اصالت شناخته اند بنابراين نه آن را حذف مي کنند و نه به آن دليل آن چنان متاثر مي شوند که بخاهند تعطيل کنند و بروند.Blind Pilothttps://www.blogger.com/profile/02925798172677168464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1146091960333486772006-04-26T22:52:00.000+00:002006-04-26T22:52:00.000+00:00محمد عزيز،منظورم همان دخو (ويسی) بود. نمیدانم چرا...محمد عزيز،<BR/>منظورم همان دخو (ويسی) بود. نمیدانم چرا آن اشارهی کوتاه اين قدر ذهن شما را مشغول کرده. من با گوشه و کنايه نمینويسم و بهتر است آن جور هم نوشتهام خوانده نشود (گفتم که از روش «عاقلان دانند» خوشام نمیآيد) آن معترضهی کوتاه فقط يک مثال برای نشان دادن حاد بودن شرايط فحاشی و بددهنی است که معتقدان به آزادی مطلق بيان هم گاهی نمیتوانند آن را تحمل کنند.<BR/>از آنجا که وبلاگ هر شخص ملک شخصی آن فرد است، پاک کردن يا فيلتر کردن نظرات را مخالف آزادی مطلق بيان يا سانسور نمیدانم. سانسور به معنی اعمال قدرت حذف در يک فضای جمعی است که عموماً از يک بلاگر ساخته نيست و کار حکومت است بنابراين همچنان گمان میکنم ويسی مثال مناسبی برای آن موضوع است.<BR/> اما با اصرار شما، به نظرم اين شرايط فضای خوبی هم هست برای آن که اعتقاد خودمان به آزادی بيان، و اصلاً تعريف «بيان» را کمی محک بزنيم. پيشتر در ايميل برای شما و در پاسخ به کامنت اولتان نوشتم که <I>طبيعت آنارشيک وبلاگستان قابل نفی نيست و نوشتهی من هم پلوراليزم را در تقابل با آن آنارشی قرار نمیدهد؛ اما آنارشی مسألهی «خود» است و پلورالیزم مسألهی «برخورد با ديگری» که معمولاً در فضای آنارشيک کم اتفاق نمیافتد.</I> اگر هدف نشر و بيان را همان «مفاهمه» بدانيم (لااقل با تعدادی از مخاطبان) وجود تعدادی هنجار (و نه لزوماً يک قانون اجباری) برای افزايش بازده و کارايی روشهای رسيدن به اين هدف میتوانند کمک خوبی باشند. پلوراليزم میتواند يکی از اين چارچوبهای هنجاری باشد.Aminhttps://www.blogger.com/profile/04332713284689996054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1146084245650825522006-04-26T20:44:00.000+00:002006-04-26T20:44:00.000+00:00اگر منظورت از کساني که به آزادي مطلق بيان تعتقاد د...اگر منظورت از کساني که به آزادي مطلق بيان تعتقاد دارند و به خاطر فحاشي ديکران وب لاگ شان را مي بندند من بودم که من وب لاگ ام را پيش از درگيري بسته بودم و پس از آن گشودم اش و اگر منظورت ويس آبادي است که او با سانسور (البته او بي شک اسم اش را سانسور نمي گذارد) موافق تر است تا با آزادي مطلق بيان به معناي حذف نکردن کامنت هاي توهين آميز و در اين مورد هم بارها بحث کرده است. اگر هم منظور کس ديگري است که حرفي نيست اما بگويي بد نيست تا من هم بدانم.Blind Pilothttps://www.blogger.com/profile/02925798172677168464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1146065926994976292006-04-26T15:38:00.000+00:002006-04-26T15:38:00.000+00:00منظورم از یک طرفه بخشیدن، پاک کردن دل از کینهها ب...منظورم از یک طرفه بخشیدن، پاک کردن دل از کینهها بودAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1146037824765593382006-04-26T07:50:00.000+00:002006-04-26T07:50:00.000+00:00امین عزیزدر وبلاگم مشکلاتی گفتی اما راه حل را نشان...امین عزیز<BR/>در وبلاگم مشکلاتی گفتی اما راه حل را نشان ندادی؟ کمک نمی کنی؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1146015767201543432006-04-26T01:42:00.000+00:002006-04-26T01:42:00.000+00:00امين آقای عزيز،مطلب خوبی بود...وقت کنم يک نقدی بر ...امين آقای عزيز،<BR/>مطلب خوبی بود...وقت کنم يک نقدی بر آن می نويسم...فعلاً اما، این واژه آسيب شناسی يعنی چه و شما اول از همه آن را از <BR/>کجا ياد گرفته اید و برای چه استفاده می کنيد؟<BR/>به عبارتی دقيقا کدام آسيب را می شناسيد؟ يا که مطالعه می کنید و چرا اسمش را آسيب می گذاريد؟Sibilhttps://www.blogger.com/profile/08549175013955721113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145899709513315232006-04-24T17:28:00.000+00:002006-04-24T17:28:00.000+00:00یکی دیگر از موانع مفاهمه پیوند شدید عقاید ما با اح...یکی دیگر از موانع مفاهمه پیوند شدید عقاید ما با احساسات است. اگر چه نمیتوان گفت که نقد عقیده دیگران بدون تاثیر احساس ممکن است، گاهي به نظر میرسد تاثیر عامل احساسی بیش از حد پررنگ باشد. به زبان ساده دل همه مااز هم "خون" است: آنها که در انتخابات شرکت کردهاند از تحریمیها و برعکس، نامسلمان از مسلمان و برعکس، عارف از عامی، زید از عمر و قس علیهذا<BR/>اگر دلمان اینقدر خون نبود، اگر موقع فکر کردن به دیگری ذهنمان پر از احساسات منفی نمیشد، اگر بلد بودیم هم را یکطرفه ببخشیم، شاید میتوانستیم هم را بهتر بفهمیمAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145870189647323762006-04-24T09:16:00.000+00:002006-04-24T09:16:00.000+00:00پلها ساخته شده اند تا بشکنندپلها ساخته شده اند تا بشکنندAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145796629203684112006-04-23T12:50:00.000+00:002006-04-23T12:50:00.000+00:00khoob neveshti.khoob neveshti.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145785919521424822006-04-23T09:51:00.000+00:002006-04-23T09:51:00.000+00:00دوست من!اين دو نوشته اخيرتان براي من جالب بود. من ...دوست من!<BR/>اين دو نوشته اخيرتان براي من جالب بود. من هم در:<BR/><BR/><A HREF="http://didgah.blogdrive.com/archive/109.html" REL="nofollow">مفاهمه</A><BR/><BR/>به اين موضوع پرداخته ام.<BR/>در ضمن، در مورد تبادل لينك چه نظري داريد؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145784337939064602006-04-23T09:25:00.000+00:002006-04-23T09:25:00.000+00:00سلام. نه، یادم نمی آید چیزی را پاک کرد باشم. دنبال...سلام. نه، یادم نمی آید چیزی را پاک کرد باشم. دنبال چه مطلبی بودید؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145777144211991902006-04-23T07:25:00.000+00:002006-04-23T07:25:00.000+00:00وبلاگستان به عنوان جايي که در آن نه عمل بل که نشر ...وبلاگستان به عنوان جايي که در آن نه عمل بل که نشر و بيان جاري است بيش از آن که عرصه ي پلوراليسم باشد عرصه ي آنارشي است. درست به همين دليل آزادي مطلق دارد که آن را بايد مطلوب و فراتر از آن در حد يک معجزه دانست.<BR/>---<BR/>در ضمن چه قدر بدجنسي تو که موقعيت پيش آمده را زود مي قاپي و حرف هاي خودت را مي زني!Anonymousnoreply@blogger.com