tag:blogger.com,1999:blog-3655153.post114505606279258293..comments2023-07-24T13:59:54.301+00:00Comments on عنکبوت: مشکل مفاهمهUnknownnoreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145661181293870482006-04-21T23:13:00.000+00:002006-04-21T23:13:00.000+00:00امين عزيز، خوشحالم که می بينم وارد بحث خطير مفاهيم...امين عزيز، خوشحالم که می بينم وارد بحث خطير مفاهيم شده ای. خيلی دلم می خواهد دراين زمينه بنويسم ولی هنوز دستم دراين خصوص به قلم نمی رود. اميدوارم من هم سهم خودم را در اين باب بگزارم. اما حاليا يک نکته: در باره مفاهيم پايه من ترجيح می دهم از محيط فردی مفاهيم استفاده کنم. يعنی دلايل روانشناختی و موقعيتی برای پذيرش يا انکار يا بی تفاوتی نسبت به يک مفهوم. يعنی به طور خلاصه فکر می کنم بايد فرقی گذاشت بين خود مفاهيم و عوامل محيطی-فردی. مثلا حجاب را در نظر بگير که می تواند برای زنی در تهران يک معنا داشته باشد و در فرانسه يک معنای ديگر. به عبارت ديگر من چندان با مفهوم بسيط که نتوان از آن حرف زد و بحث ناپذير باشد موافق نيستم - سيبستانAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145575479036863692006-04-20T23:24:00.000+00:002006-04-20T23:24:00.000+00:00احتمالاً در فرهنگ لغات آقای فرجامی «انصار روشنفکری...احتمالاً در فرهنگ لغات آقای فرجامی «انصار روشنفکری دينی» به گروهی اطلاق میشود که به مفهوم تمام «جبههی مسلمانان» نيست. به هر صورت ممنونام از راهنمايی شما.Aminhttps://www.blogger.com/profile/04332713284689996054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145569174675295452006-04-20T21:39:00.000+00:002006-04-20T21:39:00.000+00:00"البته این طور برخوردها آنهم از طرف گروهی از انصار..."البته این طور برخوردها آنهم از طرف گروهی از انصار روشنفکری دینی، مسبوق به سابقه است"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145542831894027772006-04-20T14:20:00.000+00:002006-04-20T14:20:00.000+00:00دوست بینام عزيزهر چه گشتم در نوشتهی آقای فرجامی ...دوست بینام عزيز<BR/>هر چه گشتم در نوشتهی آقای فرجامی چيزی را که شما میگوييد پيدا نکردم. دعواهای قديمی مربوط به کتک زدن زنان را در جرياناش نيستم چون مدتی در فضای وبلاگستان نبودهام.Aminhttps://www.blogger.com/profile/04332713284689996054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145531605220499722006-04-20T11:13:00.000+00:002006-04-20T11:13:00.000+00:00خود آقای فرجامی هم خیلی صریح از اون دو نفر به عنوا...خود آقای فرجامی هم خیلی صریح از اون دو نفر به عنوان جبهه مسلمانان یاد کرده. اتفاقا هردو سر دفاعشان از کتک زدن زن در قرآن مطرح شدند. حالا راستی، اون مقاله ایندیپندنت راجع به خراب شدن بیشتر آثار تاریخی اسلام در مکه رو خوندی؟ ظاهرا به لطف رفقای سعودی چیزی از میراث فرهنگی شما باقی نمونده. بقایای خانه خدیجه و قوم و خویش هتل و آپارتمان شده، خانه محمد هم قرار است پارکینگ شود!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145215988562345002006-04-16T19:33:00.000+00:002006-04-16T19:33:00.000+00:00دقيقا همينطور است كه نوشتهايد. استدلالها بر اصول ...دقيقا همينطور است كه نوشتهايد. استدلالها بر اصول بنا میشوند و اصول بر "بیچرا"هاي اكثرا شهودی. شايد بتوان بين بیچراهای شخص روبرو تناقض يافت، اما تجربه شخصی من اينست كه "مشاهده" مشترك راه مناسبتر و "منصفانه"تری است براي رسيدن به مفاهمه . و چقدر درباره شهود(intuition)كم ميدانيم!پاسپارتوhttps://www.blogger.com/profile/04512517158366210126noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145186480492837212006-04-16T11:21:00.000+00:002006-04-16T11:21:00.000+00:00پيمان عزيز، قبلاً به اين موضوع دقت کردهام و دربار...پيمان عزيز، <BR/>قبلاً به اين موضوع دقت کردهام و دربارهاش نوشتهام (قسمت چهارم <A HREF="http://ankabut.blogspot.com/2006/03/blog-post_18.html" REL="nofollow">اين نوشته</A> را ببينيد) اما اينجا من قصدم خيلی آناليز دعوا نبود. اگر به ساختار متن من نگاه کنی، مثال در مثال هست. خود موضوع ابتذال مثالی است از مفاهيم تعريفنشدهای که باعث مشکل مفاهمه میشوند. دعوای اخير هم مثالی است از موضوع ابتذال. بنابراين قصد من آناليز دعوا نبوده، قصدم اين است که مشکلات و موانع مفاهمه را بشناسيم. در اين باره مدتی است فکر میکنم و شايد در ادامه بنويسم که دنبال چه هستم.Aminhttps://www.blogger.com/profile/04332713284689996054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1145068969071356902006-04-15T02:42:00.000+00:002006-04-15T02:42:00.000+00:00یک چیزی که شاید خودت زیاد دقّت نکرده باشی، دعوا (ا...یک چیزی که شاید خودت زیاد دقّت نکرده باشی، دعوا (اینجا از نوع اینترنتی) ذهن تو رو خیلی مشغول می کنه. حدس می زنم به این سادگی با کسی دعوات نشه احتمالاً. معمولاً دعواها رو آنالیز هم نمی کنی، مثل یک پدیده بد، خیلی بد، می بینی و در موردشون می نویسی. چقدر درست یا غلط می گم؟Peymanhttps://www.blogger.com/profile/16996795226981698323noreply@blogger.com