tag:blogger.com,1999:blog-3655153.post116386964811947475..comments2023-07-24T13:59:54.301+00:00Comments on عنکبوت: Unknownnoreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164707969020000202006-11-28T09:59:00.000+00:002006-11-28T09:59:00.000+00:00ببخشید که نظر بی ربط به موضوع پست دارم می ذارم.من ...ببخشید که نظر بی ربط به موضوع پست دارم می ذارم.<BR/>من با آنتی فیلتر این جا رو می بینم و تمام حروف به هم ریخته است.<BR/>سعی کردم فونت و سایزش رو تغییر بدم اما به هم ریختگی حروف درست نمی شه. چرا؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164086991801312222006-11-21T05:29:00.000+00:002006-11-21T05:29:00.000+00:00ببین اقا من متن رو خوندم ولی با شما موافق نیستم جو...ببین اقا من متن رو خوندم ولی با شما موافق نیستم <BR/>جوانمردی معنی بسیار بلندی دارد که کلمه منصفانه نمیتواند گویای تام وتمام معانی ان باشد.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164069808557701412006-11-21T00:43:00.000+00:002006-11-21T00:43:00.000+00:00انجمن طنزبه نظرم يک راهحل اين است که طنز و جوکها...انجمن طنز<BR/>به نظرم يک راهحل اين است که طنز و جوکهايی که کمتر دارای پيشفرضهای قوميتی و محلی هستند بيشتر نوشته و گفته شوند، به خصوص طنزهايی که شکافهای واقعیتر در جامعه را بيان میکنند. راه ديگر اين است که در جوکهای قوميتی فعلی، جای فرد مربوط به يک قوم، صفت اصلیای که آن جوک میخواهد مسخره کند را قرار دهيم. ولی واقعاً نياز به يک آگاهی عمومی هست تا اين جوکها کسی را «نگيرد» و نخنداند. کافی نيست مثلاً قوم الف به جکهايی که برای قوم ب میسازند بخندد ولی به جوکهای مربوط به خودش میشود اعتراض کند.<BR/><BR/>ناشناس عزيز<BR/>به جای نوشتن بیمعنا و بیتفسير آيات، نتايج تحقيقات و مطالعات قرآنیتان را بنويسيد، وگرنه نوشتن يک يا چند آيه معنای خاصی را در جهت فکر بياننشدهی شما به ذهن مخاطب نخواهد آورد. و البته بهتر است در جايی اين نتايج را بنويسيد که به آن مربوط باشد.<BR/><BR/>احسان عزيز<BR/>معنای يک صفت تنها از تجزيهی آن به عناصر سازندهاش به دست نمیآيد، در زمينهی يک فرهنگ و تاريخ ادبيات طولانی است که لغتی مثل «جوانمرد» معنا و تصوير و صفت خاصی را میسازد. بنابراين نويسندهای که مثلاً از لغت جوانمرد استفاده میکند میتواند به مجموع حس تاريخی و فرهنگی که از آن واژه به دست میآيد اشاره کند. برای مثال رودکی میگويد:<BR/><BR/>تو جوانمرد و دولت تو جوان<BR/>می به بخت تو نوجوان آمد<BR/><BR/> سعدی:<BR/><BR/>جوانمرد و خوشخوی و بخشنده باش<BR/>چو حق بر تو پاشد تو بر خلق پاش<BR/><BR/>يا در ضمن يک حکايت:<BR/><BR/>جوانمرد و صاحب خرد ديدماش<BR/>به مردانگی فوق خود ديدماش<BR/><BR/>نظامی:<BR/><BR/>نبرده جوانی جوانمرد بود<BR/>که روشن دلاش، مهرپرورد بود<BR/><BR/>و مشابه اين ذهنيت تاريخی در مورد لغت «مردانگی» هم هست.Aminhttps://www.blogger.com/profile/04332713284689996054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164048923437440002006-11-20T18:55:00.000+00:002006-11-20T18:55:00.000+00:00ميشه در مورد کلمه \"جوانمرد\" بيشتر توضيح بديد؟ مگ...ميشه در مورد کلمه \"جوانمرد\" بيشتر توضيح بديد؟ مگه اين صفت چه معني يا حالت خاصي داره؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164035289850536482006-11-20T15:08:00.000+00:002006-11-20T15:08:00.000+00:00نخیر استاد. در مورد استریوتایپهای ذهن محمد است. ی...نخیر استاد. در مورد استریوتایپهای ذهن محمد است. یکی دیگه:<BR/>واذ تاذن ربك ليبعثن عليهم الي يوم القيامه من يسومهم سوء العذابAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164016340723552532006-11-20T09:52:00.000+00:002006-11-20T09:52:00.000+00:00گرچه گام اول در پالایش ادبیات طنز ایرانی از لطیفه ...گرچه گام اول در پالایش ادبیات طنز ایرانی از لطیفه های توهین آمیز پذیرش این ایده و دوری از بکارگیری آنهاست، ولی عامل مهم تر آن است که در کنکاشی خلاقانه بدنبال یافتن جایگزین هابی مناسب برای شخصیت های(توهین آمیز) طنز متعارف باشیم. شاید بتوان در این مورد به اختصار به روش های زیر اشاره نمود:<BR/><BR/>1.استفاده از عناوین کلی..... 2.طراحی شخصیت های طنز :....<BR/>شما این روش ها را چگونه ارزیابی می کنید؟<BR/>راه حل پیشنهادی شما چیست؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1164016077768462032006-11-20T09:47:00.000+00:002006-11-20T09:47:00.000+00:00انجمن طنز" در راستای حرکت فرهنگی پالایش ادبیات طنز...انجمن طنز" در راستای حرکت فرهنگی پالایش ادبیات طنز ایرانی از لطیفه های توهین آمیز به اقوم و مردم نقاط مختلف ایران زمین تلاش می کند.شما نیز با پیوستن به این گروه در این مسیر گام بردارید.در ضمن شما می توانید طنز های خود را نیز به یاهوگروه انجمن طنز ارسال داریدAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1163931368192087562006-11-19T10:16:00.000+00:002006-11-19T10:16:00.000+00:00مانی عزيزممنون از توجهی که داديد و ممنون از حسن نظ...مانی عزيز<BR/>ممنون از توجهی که داديد و ممنون از حسن نظرتان نسبت به انساندوستی من.<BR/><BR/>ناشناس گرامی<BR/> فقط کاش مینوشتيد اين آيه را با چه منظوری زير اين پست نوشتهايد؟ آيا به مضمون اين پست نزديک است يا نوعی طبقهبندی کلی نويسنده است در گروه انعام بل هم اضل که فقط خوراک جهنماند؟ اگر اين حدس دوم درست است، يک چيز را راستاش را بگوييد: خود شما واقعاً احساس میکنيد که قلبی داريد که با آن جستوجوگری کنيد، و چشمی که برای ديدن و گوشی که برای شنيدن استفاده میکنيد؟<BR/>لطفاً خودتان حرف بزنيد.Aminhttps://www.blogger.com/profile/04332713284689996054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1163926099103614612006-11-19T08:48:00.000+00:002006-11-19T08:48:00.000+00:00ولقد ذرانا لجهنم كثيرا من الجن والانس لهم قلوب لا ...ولقد ذرانا لجهنم كثيرا من الجن والانس لهم قلوب لا يفقهون بها ولهم اعين لا يبصرون بها ولهم آذان لا يسمعون بها اوليك كالانعام بل هم اضل اوليك هم الغافلAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3655153.post-1163872972493149592006-11-18T18:02:00.000+00:002006-11-18T18:02:00.000+00:00آقا من فقط توجه شما را به این نکته جلب کردم و از ا...آقا من فقط توجه شما را به این نکته جلب کردم و از انساندوستی شما مطمئن و خوشحالمAnonymousnoreply@blogger.com