شنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۴

ساختن هويت

سلسله يادداشت‌های سايت فارسی بی‌بی‌سی درباره‌ی هويت احتمالاً مجموعه‌ی جالبی از کار در بيايد. جالب آن که بسياری از آن‌چه را که در اين مدت انديشيده بودم و سعی داشتم در يادداشت‌های «وضعيت: نامعلوم» بنويسم، با بيانی دلچسب‌تر، پخته‌تر و مستدل‌تر در اين مجموعه يادداشت‌ها باز می‌يابم.
از جمله اشاره‌ای که در نوشته‌ی قبل داشتم که بهتر است واکاوی فلسفی و تاريخی برای کشف «هويت» را رها کنيم و به ساختن هويت جديدی به عنوان هويت ايرانی بپردازيم، اکنون در مقاله‌ی محمدرضا نيکفر با بيانی بسيار شيوا آمده است.
نثر محمدرضا نيکفر را که بسيار دوست دارم، اولين بار در مجله‌ی آفتاب که در ايران منتشر می‌شد و در مقاله‌ای با عنوان «طرح يک نظريه‌ی بومی درباره‌ی سکولاريزاسيون» خواندم، مقاله‌ای بسيار عالی و هنوز تر و تازه. اطلاعات زيادی از شخص او ندارم، همين را می‌دانم که فلسفه‌دانی است که در آلمان به تحقيق مشغول است. اگر کسی اطلاعات بيشتری از او دارد مرا هم مطلع کند.

پ.ن. بيشتر مواقع تجربه‌ی توليد متن به زبان فارسی روی اينترنت برای من، تبديل می‌شود به حسی که اين آهنگ پينک فلويد دارد. ايميل‌هايم جواب نمی‌گيرند، وبلاگم خوانده نمی‌شود و ديده نمی‌شوم.

1 comments:

ناشناس گفت...

آقا امین سلام
من مطلبه شما رو که تو وبلاگه حسین لینک گذاشته بودید خوندم و به وضوح دیدم که از جواب دادن به سوال آخر طفره رفته اید لطف کنید و به این سوال پاسخ دهید که : تمام آن کارهایی که شما برایه پیشبرده دموکراسی می خواهید انجام دهید آیا در یک دولت اصلاح طلب بهتر صورت می پذیرد یا محافظه کار؟ ممنون می شم به من سر بزنید

بايگانی